Namsskogan Familiepark

10. august. Dagen for flytting fra Trondheim til Bodø var kommet. Og allerede klokken ti søndags morgen, var jeg og Robert plassert i en stappfull bil, på vei nordover. Robert ble med meg oppover på turen som selskap, støtte og guide. Robert dimmet jo nettopp fra militærleiren i Bodø, så han kjenner jo byen ut og inn, noe som er veldig betryggende for meg som aldri hadde vært i Bodø før.

Vi hadde i flere uker i forveien planlagt å stikke innom Namsskogan Familiepark, på veien opp til Bodø. Det er en familiepark full av norske dyr alt fra griser, reinsdyr, kaniner, fjellrev, bjørner, gauper, struts og elg! Sistnevnte har jeg alltid hatt en drøm om å se, noe som spesielt trønderne har gitt meg rare blikk for, og ledd seg ihjel over at jeg aldri har sett før. For elg er jo såååååå vanlig i trøndelag… Men nå har jeg altså bodd to år i trøndelag, og de har forsatt ikke kommet til syne. Så dere kan tro jeg ble glad når vi begynte å nærme oss Namsskogan etter ca 3-4 timer kjøring!

IMG_5358 IMG_5278IMG_5284 IMG_5291

Da jeg var liten, hadde jeg en kanin-bamse som jeg var helt avhengig av. Jeg hadde henne i armen døgnet rundt, og hvis jeg ikke hadde henne når jeg skulle sove så gråt jeg. Noen år senere hadde jeg kaniner som kjæledyr i flere år. Så kaniner har dermed alltid vært en del av meg og barndommen min. Når vi da gikk forbi området hvor kaninene var, gav jeg bare kameraet til Robert og løp inn til kaninene. Haha♥

IMG_5350 IMG_5301

Dere kan tro jeg løp mot gjerdet når elgene var neste post! Øynene var digre, hjertet hamret og jeg ble som et barn igjen og ropte «EEEEEELG!!! ROBERT!!! ELG!!! SEEEE!!». Haha! Siden kua på bildet under var så nærme meg, måtte jeg selvfølgelig klappe henne, og ikke mist ta bilder sammen med henne! Men jeg er litt usikker om gleden over møtet var like stor for henne som for meg, hahahha bare se:

IMG_5316IMG_5314IMG_5364

Neste vi skulle se var bjørnene! Åååå herremin for noen nydelige skapninger! Jeg ble helt forelska, og hadde bare lyst til å komme meg innenfor gjerdet for å gi bjørnene en god bamseklem. Se så søte da:

IMG_5372 IMG_5376IMG_5391IMG_5405 IMG_5421

Om dere er i Namsskogan noen gang, så dere bare prøve denne berg-og-dalbanen! Jeg hadde egentlig ikke lyst oppi, fordi jeg ikke klarer karuseller med høy fart. Men når jeg fikk vite at vi kunne styre farten selv – da hoppet jeg oppi uten å mukke, sammen med Robert! Tre ganger!

IMG_5428 IMG_5436 IMG_5440 IMG_5445IMG_5465

Etter vi hadde fått i oss en matbit, tok vi oss en rolig og avslappende båttur rundt på vannet. Det fantes også hamsterhjul, trampoliner, et «tøffingtårn», kano og trøbåter rundt om, så det var mye å velge i for å ha det gøy og slappe av. Ellers forteller bildene egentlig veldig godt selv hvor fin denne dagen var!

IMG_5482 IMG_5490IMG_5542 IMG_5509 IMG_5529 IMG_5537IMG_5546IMG_5581   IMG_5549

For en dag♥

Legg igjen en kommentar

