Familiedager

Det er ikke ofte jeg får se familien min lengre. Etter at jeg flyttet til Trondheim for to år siden, har besøkene hjem til Romsdalen blitt kraftig redusert, i forhold til da jeg bodde i Ålesund og kom hjem hver eneste helg. Distansen har jo blitt mye lengre, og jeg kommer derfor bare hjem i feriene, når jeg har tid. Og med det, blir ikke gjensynene med familien akkurat ofte.

Før helgen, kom Pappa innom meg på jobben, da han var på vei til Lofoten for en «svipptur». Dit skulle han på motorsykkeltreff, og reiste selvfølgelig da i sin gule, kule «knallert». Vi hadde jo ikke sett hverandre siden påska, så det var virkelig godt å få se han igjen, og å få en stor og god pappa-klem! Det ble en cafétur og litt butikkgåing, før han satte seg på sykkelen for å forsette turen, og lovte å komme innom meg igjen på tilbakeveien.

Nylig oppdatert7

I mellomtiden, kom Mamma og Andreas også oppover fra Romsdalen en tur. Andreas tok lappen på torsdag den 24. juli (Jippi! Hurra!), og kjørte hele veien oppover til trøndelag. I tillegg ble han sjåføren til meg og Robert, da vi var ute og feiret søskenbarnet mitt, Julie, sin 20 års dag! Så i beruselsens søte stund, kom Andreas etterhvert og hentet oss, og kjørte oss hjem. Tenk, bare tre dager etter at han tok lappen, kjørte han alene på de traffikerte veiene i Trondheim! Det er tøft gjort det!

Bursdagsfest_JulieHer er et bilde fra den koselige og fine bursdagsfesten til Julie – vel og merke før alkoholen var nådd blodet. Bursdagsbarnet var selv fotografen!


Dagen derpå, på søndag, kjørte jeg innover til Lundamo. Der var det samlet flere slektninger av meg, noe som var veldig koselig å se! Vi spiste god mat, pratet mye, og lyttet til uværet som plutselig kom forbi, med både torden og lyn fra intet.IMG_5140Trekløveren♥

IMG_5121Fine mammaen min og tante Jorunn.


Så var det blitt mandag. Jeg hadde for første gang på flere uker en fridag, og Pappa ringte og ville ha med meg og Andreas ut for å finne på noe. Forslaget jeg kom opp med da, var da mat oppe i restauranten på Tyholttårnet, og deretter bowling, noe som var veldig kjekt!

IMG_5147 IMG_5149 IMG_5158 2Enda en trekløver♥

IMG_5172 IMG_5178

Det er så godt å tenke på at jeg har fått sett både Mamma, Pappa og Andreas de siste dagene. At jeg har fått gode klemmer, fine smil, og mange hyggelige stunder. Hvem vet når jeg får se de neste gang? Kanskje ikke før jul? Kanskje ikke før neste år? Jeg vet ikke. Dessverre.

Legg igjen en kommentar

