Svaret fra Samordna Opptak

Det er ikke før de to siste ukene jeg har tenkt tanker om hva helsike jeg skal gjøre om jeg ikke kommer inn på skolen i Bodø. Jeg har ligget våken til langt på natt, hatt mareritt når jeg har sovet, og har ellers gnagd meg gal i hodet i våken tilstand. Det er ingen selvfølge å bli plukket ut som én av 25 heldige studenter, av 112 studenter som på lik linje med deg også har søkt det samme som deg på førstevalget sitt. Men det jeg egentlig har vært mest redd for ved dette, er det at man må sende så mange papirer via Posten! Er det bare meg som  synes dette er en gammeldags- og ikke minst usikker måte å sende så viktige papirer, med tanke på hvor ofte ting forsvinner ved frakting?!

I forgårs, forgårs kveld, begynte Facebook-statusene å eksplodere om hvor folk hadde kommet inn på høyskoler og universitet. Jeg følte jeg skulle svime av nervøsitet, for tenk om jeg ikke skulle få tilbud om skoleplass! Jeg hadde hjerte i halsen, og skalv av nerver, da jeg logget meg inn.

Jeg nistirret i skjermen… Deretter hylte jeg, lo og smilte fra øre til øre! Jeg hadde kommet inn! Det var som om 50 kilo fra skuldrene mine bare forduftet i løpet av to sekunder. Det – var – godt! Siden, har jeg ikke gjort annet enn å glede meg over at tre fremtidige år i Bodø er bekreftet og fastslått! Plutselig føler jeg meg så rolig. Så trygg. Og ikke minst glad!

Desktop3

Legg igjen en kommentar

