Husmora med stor H

Image and video hosting by TinyPic

Siden jeg verken tåler kumelk, sauemelk, ostestoff, geitemelk, pistasjenøtt, bygg, egg, gliadin (gluten), ølgjær, hvete og poteter, så er det ekstremt vanskelig for meg å finne mat som jeg faktisk kan spise. Absolutt alle mulige varer som jeg titter på i butikken,  jeg lese av innholdsfortegnelsen på. Det er sykt kjedelig, men samtidig så ekstremt viktig! Om jeg bommer, og får i meg en dose av noe jeg ikke tåler, kan jeg risikere å være dårlig i 1-2 uker etterpå. Og dét er kjedelig det!

I og med at jeg så og si ikke tåler noen «ferdigvarer» man får tak i butikken heller, (ikke engang i de allergivennlige hyllene), er jeg stort sett nødt til å lage maten min selv. Cirka én gang i uken setter jeg derfor av tid til å lage meg både hjemmelagede knekkebrød og banan-havrepannekaker, (som du kan finne oppskriften på HER). Hvor mye jeg lager kommer litt an på hva jeg har tilgjengelig av ingredienser, men jeg prøver alltid å lage ganske mye, slik at det gjerne holder en ukes tid i gangen.

Siden jeg ikke hadde noen planer etter jobb i dag, ble det til at jeg utnyttet anledningen til å lage maten min for neste uke. Jeg vet ikke hvor lenge jeg stod på kjøkkenet og «kokkelerte», men plutselig var det blitt kveld, 17 banan-havrepannekaker og fire(!!) brett med knekkebrød. Haha! Om dette ikke er en stjerne i husmorsboka, så vet ikke jeg! I tillegg til dette har jeg både vasket klær, skiftet på senga, óg ryddet rommet mitt. Hurra for slike dager!

Legg igjen en kommentar

