Vårsol i Trondheim

Dere husker kanskje jeg nevnte i forrige innlegg at vi hadde fått snø og vinter her i Trondheim? Vel, nå er et nytt innlegg ute på bloggen, og vi har fått en ny årstid! Haha. Våren er nemlig kommet tilbake! Solen skinner, himmelen er blå og boblejakka er stuet vekk. Og dette gjelder tydeligvis de fleste av oss i denne byen. I går var jeg nemlig i byen sammen med Oda, og til tross for de spinkle fem plussgradene så vi kun én person med boblejakke i går. Haha, vi måtte bare le. Fem grader liksom, og folk gikk i tynne gensere, oppbrettede bukser, t-skjorte eller skjørt. Vi nordmenn altså.

Etter en liten runde rundt i butikkene i Midtbyen, gikk jeg og Oda til Solsiden for å kose oss på en av restaurantene i sola langs elva. Dette var kanskje enklere sagt enn gjort, da det var kø for å sitte ute på ALLE restaurantene. Ikke mindre enn 45 minutter stod vi i kø på Egon, før vi fikk oss en plass å sitte. Men vi var begge enige om at det var verdt det, på grunn av den koselige sommerfølelsen som oppstod.IMG_2935IMG_2936
Etter en halvannen time med sykt god mat, var det begynt å gå mot kveld. Og siden kveldsolen ikke var like varm nå som tidligere på dagen, tuslet vi oss ut av restauranten. Vi er jo tross alt bare i mars måned ennå, så det er jo ikke så rart at det er kjølig ute. Men tenk når det blir sommer! Ååh, da skal mange kvelder tilbringes her!IMG_2937Som sagt var dette i går. Nå sitter jeg derimot i sengen, noe jeg stort sett har gjort i hele dag. Neste uke skal jeg nemlig levere inn særemnet mitt, noe som krever mye hjemmearbeid på forhånd. Jeg er langt ifra ferdig ennå, så jeg blir nok sittende noen stunder til utover i den kommende uken. Men ellers står det bare bra til, og like så håper jeg det gjør hos dere!

Legg igjen en kommentar

