De olympiske vinterplagene

OL, OL, OL. Finnes det andre tema å snakke om for tiden, eller er alle låst fast i idrettens leker i disse dager? Det virker nesten som at jeg er den eneste på denne kloden som ikke bryr meg det miste slag om vinterlekene – eller andre idrettfylle eventyr som stadig pryder TV-skjermene. Det er nemlig umulig å gå et sted utenfor mine fire vegger på hybelen, uten å se snø og is på en skjerm, og høre «JAA» eller «Faen» i det fjerne. På butikkene har folk byttet ut den fine, rolige stemningsmusikken sin med OL på radioen. På trening er det ikke lenger variasjon på de fem skjermene, som henger der stilt oppe på veggene. Nå er alle rettet på Tv2. Og om ikke det var nok så har de også hengt opp et svært lerret på treningsstudioet, slik at absolutt alle skal få se kondomdressenes prinser og prinsesser.

Da jeg i dag kom på jobb, kunne jeg heller ikke nyte stillheten borte fra Sotsji. For på butikkene rundt salongen jeg jobber på, var det satt opp høytalere… av OL. Jeg måtte bare sukke. Jeg hadde ikke ord. Igjen ble det seiersbrøl og banning rundt meg.

Etter en lang arbeidsdag, var det godt å komme hjem og slappe av. Hoppe ut av uniformen, og ned i koseklærne, for deretter å slå på Spotify-listen min på max volum. Bare ett ord kan beskrive den følelsen; digg! Så nå skal jeg fortsette å kose meg i mitt eget selskap, med mitt eget valg av syn og hørsel. Haha.DSC_0498
EDIT: Eget valg av syn og hørsel… Rett etter jeg skrev den setningen kom bestevenninna mi dritings inn døra. Haha. Ha en fin kveld!

Legg igjen en kommentar

