Ferie

For en deilig følelse det er å våkne av seg selv. Våkne opp når kroppen selv vil våkne. Våkne til dagslys som sniker seg inn persiennene. Våkne til dager uten planer. Våkne til null bekymring.

Så deilig det er å kunne sprade rundt i pyjamasen – dagen lang. Danse rundt i rommet. Høre musikk. Se TV-programmer jeg ikke har sett på lenge. Spise en bedre frokost. Lese bøker. Ta bilder. Trene. Pleie meg selv. Finne inspirasjon til middager jeg vanligvis aldri lager lengre.Elise_2_4.jpg
Det er så deilig med ferie. En ferie uten fastsatte planer. Null planer. Bare meg-tid. Vinterferien kom virkelig når jeg trengte den som mest. De siste ukene har jeg bare arbeidd på reserve-energi. Jeg har tappet meg for krefter. Tenkt for lite på meg selv. Fokusert på alt annet. Men endelig kan jeg puste ut. Nå er det meg-tid. Meg. Frem til onsdag.

Legg igjen en kommentar

