Julaften

IMG_2071IMG_2074God jul, store og små! Håper dere alle fikk en fantastisk fin og koselig julefeiring, sammen med deres nære og kjære. Vi her hjemme hadde det i hvert fall kjempekoselig i går!

Jeg startet dagen som jeg alltid pleier på julaften: først våknet jeg av Mamma som ropte på meg at «Tre nøtter til Askepott» straks skulle begynne på TVen. Og da frokosten var i magen og da Askepott avsluttet med å ri inn i sin «leve lykkelig alle sine dager»-reise, var det bare å finne fram finstasen og komme seg avgårde til kirka. Det å gå i kirka på julaften har blitt som en tradisjon for meg, siden jeg begynte i skolekorpset for mange herrens år siden. Men selv nå etter at jeg har sluttet i korpset,  så  jeg bare i kirka for å få den rette julestemningen.

Etter en liten times tid i kirka, reiste jeg hjem til Farmor, hvor huset var fullt av julegjester. Kaker stod på bordet, juletreet var pyntet og alle var kledd i finstasen sin. Bildene over er forresten tatt hjemme hos Farmor.IMG_2092IMG_2118IMG_2120Da kvelden kom var kjernefamilien samlet. Det vil si meg, Mamma, Andreas, Pappa og Farmor. Vi spiste verdens herligste julemat – pinnekjøtt, og pakket opp julepakker i timesvis – til nærmere halv tolv på kvelden. Julekvelden var så fin! Og herregud så mye fint jeg fikk! Blant gavene mine kunne man finne både kokebøker for allergikere, vin, anorakk, penger, parfyme, oppladbar iPhonedeksel, album fra da jeg var liten, og ikke minst et nydelig diamantsmykke i hvitt gull som jeg fikk fra kjæresten min!

Det at vennene mine også ble så glad for gavene de fikk fra meg, gjorde kvelden komplett. Meldingene strømmet inn, og jeg ble også snappet en hylgråtende bestevenninne som takket meg av lykke, haha herlig♥IMG_2032Håper som sagt dere alle hadde en super julefeiring, og at dere fortsetter å kose dere masse i julen!
-Elise

Legg igjen en kommentar

