Tredje søndag i advent

Det var en stor luke å åpne i juleflax-kalenderen min i dag. En stor luke som symboliserte den tredje søndagen i advent. Er det ikke sykt hvor fort tiden går? Ennå har jeg ikke den komplette julestemningen, da vi ikke har et snev av julestemning i hyblene våre her. Klementiner, gløgg og pepperkaker (som jeg for øvrig ikke tåler), er det nærmeste man kommer jul her. I nabolaget kan man finne en stakkarslig liten kvist av at et juletre, som kanskje krydrer julestemningen et ørlitegram til. Å reise hjemover til Romsdalen neste helg, skal dermed bli koselig. Der kan jeg tenke meg Mamma har bakt det meste av julekaker, fått fram julepynt og julelys på treet.DSC_0404DSC_0447DSC_0486DSC_0433
Noen stemningsbilder fra i fjor, siden jeg ikke har noen for hånden akkurat nå. 

I forhold til at jeg ikka har særlig med julestemning ennå, så koser jeg meg likevel gløgg ihjel. Eller… rettere sagt så gjorde jeg det. For noen timer siden var nemlig kjæresten min her hos meg, men nå som han i skrivende stund sitter på flyet nordover til militæret igjen, er kvalitetstiden med han byttet ut med skolearbeid. Snakk om kontrastforskjeller. Heldigvis er det ikke mer enn en liten uke til jeg får se han igjen!

Ha en fin søndag, alle!
-Elise

Legg igjen en kommentar

