Farsdagshelg i Bergen

Når jeg har en hverdag som stort sett bare består av skole og jobbing, og når jeg i tillegg befinner meg titalls mil hjemmefra, er det godt å av og til kunne få fri til å besøke de jeg er så glad i. I helga hadde jeg tatt meg fri til å reise til Pappa i Bergen. Andreas kom også flyvende fra Ålesund, noe som var veldig koselig. Vi kom fredag kveld til Flesland, hvor Pappa stod og ventet på oss. Hjemme hos han ventet det tacoingredienser og godterier, så en koselig kveld ble det så absolutt denne kvelden!IMG_1654 På lørdagen startet vi med en stor og god felles frokost, før vi reiste vi inn til sentrumen. Vi spaserte rundt i gatene, så oss litt omkring, spiste middag, og reiste på kino. «We’re the Millers» het filmen som vi så, som etter min mening var supermorsom! Etter filmen gikk turen hjemover hvor det ble en rolig lørdagskveld fremfor TVen. Brettspill spilte vi også, noe som var veldig koselig, (spesielt siden jeg vant), hehe 🙂IMG_1657 IMG_1664 IMG_1665

IMG_1669 IMG_1674 På søndag var det farsdag. Pappa våknet først, så det ble ikke noe frokost på sengen til han, men gave fikk han i hvert fall. En fleecegenser, et flaxlodd (som han dessverre ikke vant noe på) og et kort, fikk han fra meg. Han fikk også en liten gave fra Andreas, i tillegg til et nydelig høstvær utenfor! At datoen viste 10. november, syntes jeg var ganske så sykt, når været var såpass bra som det var. Sol og varme! Men da vi snakket med Farmor over Skype, og hørte det snødde hjemme, skjønte jeg at vi tydeligvis bare var veldig heldig.IMG_1689 IMG_1706 IMG_1709Senere på dagen lagde jeg og Pappa farsdagskake. Eplekake! Andreas nøyde seg derimot bare å se på oss, da spillet på PCen var gøyere. Resultatet av eplekaka ble likevel bra. Den ble både stor og god, så det at vi fikk gjester senere på kvelden, passet bra. Min gamle samboer, Linn-Kristin og venninnen Sara, kom nemlig innom oss for en liten visitt. Jeg hadde ikke sett dem siden de flyttet fra Trondheim i juni, så det å både se og snakke med dem igjen, var veldig koselig. IMG_1716 IMG_1711IMG_1750 Nå er jeg derimot tilbake i kalde Trondheim by. Her har både snø og is lagt seg, til min skuffelse. Ja ja, kanskje ikke så rart når vi snart har kommet til midten av november?

Elise

Legg igjen en kommentar

