Trondheim by

IMG_0616IMG_0654IMG_0734For en nydelig dag det har vært i Trondheim i dag! Solen har stått på himmelen i hele dag, og lyst over byens fine høstfarger. Det har derimot vært isende kaldt ute. Dunjakken har vært på, skjerfet det samme. Men hanskene ble gjenglemt hjemme. Og jeg angret stort på at stilongsen også ble liggende igjen hjemme.

Denne uken har skolen vår temadager, fordi skolen sine to avdelinger holder på å flytte sammen til én felles skole. Derfor er vi litt her og der, denne uken. I dag var vi på Vitenskapsmuseet til NTNU, hvor vi hadde historetime faktisk. Der fikk vi omvisning og oppgaver i museet, hvor det handlet om vikingtiden og middelalderen. Gøy. Neida, joda. Faktisk så er det litt spennende. Trondheim by er jo grunnlagt på den tiden, så det å lære litt om historien til byen jeg faktisk bor i, er litt spennende – i og med at jeg er Romsdaling.

Jeg skjønte på læreren at skoledagen i dag kom til å bli kort, men at den bare skulle vare i én time – det trodde jeg ikke. Haha, greit nok det. Men siden det var 4,5 timer til jeg skulle på jobb, og siden jeg hadde shinet hybelen hjemme til visning, så ruslet jeg meg like så godt rundt i byen og tok litt bilder.IMG_0743IMG_0749IMG_0778Fine, fine Trondheim by.
-Elise

Legg igjen en kommentar

