Roadtrip

Jeg føler jeg fortsatt lever i midten av mars, så det faktum at vi faktisk har kommet til slutten av juni, er egentlig helt sykt! Folk har for lengst snakket om at de skal eller allerede er på ferieturer, folk har begynt å snakke om høstkolleksjoner, og de forteller om de gode jordbærene i butikken. Jeg derimot tenker at folk reiser mer enn noen gang, jeg tenker på vårtegn som hestehov, og tenker at jordbærene som står i butikken sikkert bare smaker vann.

Noe kanskje mer sykt, er at jeg faktisk er ferdig på skolen for dette skoleåret. Jeg er ferdig utdannet hudpleier/hudterapaut! Men siden jeg skal gå påbygg vg4 bor jeg fortsatt på hybelen min i Trondheim. Og nå som skoleåret er slutt har Linn-Kristin flyttet tilbake til Bergen for å ta lærlingtiden sin der, mens Oda har flyttet opp hit til meg for å fullføre hudpleieutdanningen hennes. Sykt! Og så sykt herlig!

Jeg har blitt spurt hundrevis av ganger hvilke planer jeg har for sommeren. «Ingen», har jeg stort sett svart, i og med at jeg ikke har tatt meg ut noe fri fra jobben, og heller ikke har noen ferieplaner. Det eneste som var «planlagt» (for noen uker siden), var en hyttetur fra søndagen som var og til i forgårs. Men den turen ble avlyst lørdagskvelden, og jeg stod plutselig uten planer for de fire neste dagene. Så da bestemte jeg og Oda oss, mens vi vorset og gjorde oss klar for en tur på byen, for at vi neste dag skulle ta en spontantur til Romsdalen, og overraske de der hjemme med en visitt!Nylig oppdatert3Dagen derpå var fin. Og etter vi hadde sovet halve dagen og ordnet oss klare, pakket vi bilen full, og kjørte hjem til Romsdalen! På kilometeren så er det faktisk 300 km mellom hyblen og huset hjemme i Romsdalen. Så da vi 300 km senere, altså nesten fem timer, var vi hjemme. Jeg parkerte bilen oppe hos naboen, og løp bak ryggen til Mamma som var ute og jobbet i hagen, før jeg braste ut «Hallo!!». Haha, reaksjonen hennes var ca 10 sekunder med måping, store øyne, og en setning som lød «Hæ? Ka som skjer? No skjønna ej ingenting?!?». Haha super, med andre ord! Jeg og Oda stod der bare og lo. Jeg hadde nemlig fortalt at jeg kaaanskje kunne få til å komme ett par dager i august, men ingenting før pga. jobben. Det var jo sant, men plutselig fant jeg et smutthull likevel!

Jeg fant ut at jeg ikke har tatt så mange bilder mens jeg var hjemme, men vi har i hvert fall kost oss mye. På søndagskvelden var vi bare hjemme med Mamma og Andreas, siden vi kom hjem så sent. Dagen etter brukte vi dagen på å ta «familierunden» min, og besøke mine kjære og nære i Romsdalen. Alle ble igjen overrasket, noe som bare var veldig gøy!1043946_10151430712741459_1706014441_nTirsdagen derimot, reiste vi over fjellet til Ålesund. Der overrasket vi først moren til Oda, før vi reiste hjem til leiligheten hennes i byen for å plukke med oss litt mer ting og tang som skulle bli med oss opp til hybelen igjen. Deretter slækket vi litt foran TVen, før vi møtte moren til Oda igjen for å spise. Da ble det både kebab, gresk biff og laks, før vi reiste fra restaurant Fellini som tre stappmette rundballer, hihi!

Da dette var gjort overrasket vi en venninne av Oda på jobb, før vi deretter reiste og besøkte søskenbarnet mitt, Anne Marte og samboeren hennes. Det ble ikke lange besøket, men det var kjempekoselig å se henne igjen, og høre alle de spennende planene hennes for fremtiden! Håper det ikke blir så lenge til neste gang jeg ser henne igjen!

Da klokken var passert 21.00 sendte en utålmodig Mariann melding om at hun nå var ferdig på jobb, og vi skulle komme å hente henne asap! For nå skulle vi på Fjellstua! For dere som ikke har peiling på hva det er, så er det toppen av Ålesund, altså utsiktspunktet over byen. Her er noen bilder:bilde[3]Nylig oppdatert2Nylig oppdatert4bilde[2]
Vi hadde det så fint! Og gøy! Haha. Vi og alle turistene.

Etter en kjempefin dag i Ålesund, var det bare å rette rattet hjemover igjen til Romsdalen. Da hadde vi brukt mer enn tolv timer i byen, og vi var ganske så slitne. Men selv om planen var å komme seg tidlig i seng og være uthvilt til den lange turen hjemover neste dag, så var vi ikke hjemme i Romsdalen før rundt midnatt. Vi kjente begge to at det med andre ord kom til å bli en veldig lang tur dagen derpå, i og med at vi kom til å få knapt med søvn. Og ja… Det ble det. Som to dåvendyr krabbet vi oss opp, spiste frokost og pakket. Formen var alt annet enn god, da vi begge to hadde symptomer på at influensaen var på vei. Vi var hoven i halsen, hadde vondt i hele kroppen, hadde magesmerter, vi hostet, nøys og følte oss midt sagt forferdelig. Jædda… Fem timer i bil. Fytti katta, sier jeg bare!

Vi stappet i oss hver vår smertestillende, og takket så mye for oss. Deretter reiste vi rett på butikken for å kjøpe med oss mengder av sukker og salt, for den lange turen.

Turen gikk over med ferga, gjennom Sunndalsøra, før det ble en times sovepause i Gråura, haha. Folk tittet og lo, mens vi bare fnøys og sovnet videre igjen. GODT! Etter den lange nok pausen, var det bare å få gassen i bånn og kjøre resten av turen gjennom Oppdal og videre til målet vårt; Malvik/hjem.

På kilometeren som sagt, 300 km, var vi hjemme. Og vi rakk såvidt å tømme bilen for bager og ting, før vi sovnet. Og der ble vi liggende. Haha. Men vi var begge enige om at vi hadde hatt noen fantastiske fine dager på roadtrip!♥

-Elise

Legg igjen en kommentar

