Langhelg med Beyoncé-konsert i Oslo

Endelig var helgen kommet, helgen jeg og Oda skulle til Oslo for å se Beyoncé live i Telenor Arena! Til informasjon så var dette forrige helg, og ikke denne helgen. Selv om konserten ikke skulle være før på tirsdagen den 28. mai, så reiste vi nedover til Oslo allerede på fredagen, for å ta oss en langhelg i hovedstaden.

Vi sjekket inn og bodde på et billig hotell på Tøyen for disse dagene, men vi befant så og si bare der om nettene. Men på fredagen kom vi såpass sent at vi bare sjekket inn og ble på hotellet den kvelden. De andre dagene var vi derimot inne i sentrumen for å se, shoppe, spise og nyte det fine været, som forresten ikke var meldt! Haha, jeg hadde derfor bare pakket med meg bukser, gensere og alt annet enn sommerklær. Men plutselig ble det sol, og gradstokken viste plutselig 30 grader! Shorts, sommerklær og solbriller stod derfor øverst oppe på shoppingslista! Lørdagen bestod med andre ord hovedsaklig bare av shopping.

Desktop4

Vi prøvde å kjøle oss ned med hver vår soft-is, men med en gang vi kom ut av Narvesen, begynte den å smelte. Vi måtte derfor spise den som om vi skulle vinne VM i iskrem-spising! Varmen smeltet den jo fortere enn svint, og Oda måtte nesten gi opp hele greia, haha.

Vi måtte selvfølgelig stikke innom Magic på Oslo City for å overraske Karoline (som vi gikk i klasse med i fjor) på jobb! Sykt koselig å se henne igjen!

SØNDAG 26. MAI
På søndagen var det også knallfint vær! Så da ble det shorts, solbriller og singlett. Vi droppet også bussen, og tok til å gå nedover til sentrumen. På veien nedover gikk vi innom en søndagsåpen butikk, kjøpte med oss frokost, drikke, ost og kjeks, og gikk videre til Slottsparken for å slappe av der.

Vi ble først sittende en stund i ly for sola, rett og slett fordi det var så sinnsykt varmt. Men etterhvert forflyttet vi oss ut i steiken, og ble liggende og sole oss og bare slappe av i noen timer, før solen omsider forsvant fra parken. Da gikk vi bare rundt om i gatene, slappet av på en benk, matet duer (haha), og satte oss i kveldssola igjen på Aker Brygge, før vi etterhvert reiste hjem igjen.

MANDAG 27. MAI
I dag var det nok en fin sommerdag i hovedstaden! Jeg og Oda ordnet oss og reiste i retning Oslo sentrum, nok en gang igjen for å shoppe, spise god mat og kjenne sola varme. Vi stakk først innom Al Dente for å spise frokost. Ciabatta med kylling og hvitløksdressing stod på menyen, for andre gang denne helga. For nammm, det var allerede blitt en favoritt hos oss begge!

Nylig oppdatert1

Senere gikk vi bare rundt i butikkene og svidde av penger, før vi reiste hjem med alle posene, skiftet og reiste tilbake for å spise. Da ble det middag og vin på Friday’s, noe som ble en kjempefin avslutting på den lange dagen.

TIRSDAG 28. MAI
Nå var det blitt tirsdag, og dagen for BEYONCÉ-konserten! Jippi! Planen vår for dagen var egentlig å stå opp kjempetidlig, for å få mest mulig utbytte av dagen. Meeeen dessverre var det litt for godt å sove i dag, så frokosten ble ikke inntatt før halv tre. Da var vi heldigvis i byen, ferdig ordnet for kvelden, og klare for konsert. Mobilene var ladet opp, billettene var med, og de siste timene før konserten skulle bare brukes til å kose oss i byen og se tingene vi ennå ikke hadde fått sett. Operaen hadde vi i løpet av turen ikke sett, så da gikk turen dit. Og etter mye frem og tilbake, dårlig rettningssans og mange stengte veier, kom vi endelig frem til operaen. Da hadde vi gått hele Oslo og Grønnland rundt for å finne frem, haha herregud.

Ingen av oss hadde vært inne i operaen før, så siden dørene var åpne gikk vi oss en tur innom for å se litt. (Ikke at det var så aaaltfor mye å se, da konsertlokalene var stengt).

SÅÅÅÅ var det klart for konsert! Vi tok bussen innover til Fornebu, hvor tusenvis av andre stod i kø for å komme inn. Heldigvis hadde vi nummererte sitteplasser, slik at vi slapp å møte opp timevis før alle andre for å få gode plasser.

Nylig oppdatert

Vi satt på felt F, et lite stykke fra scenen. Men vi var enda glade for å slippe trengselen nede på gulvet, hvor Røde Kors løp og hentet personer en gang i minuttet!

Presis(!) klokken 19.30 kom Lido Lido på scenen og varmet opp for Beyoncé! Han lagde et supert show og skapte god stemning, i løpet av de ca. 20 minuttene han var der. Deretter var det bare å smøre seg litt med tålmodighet før Queen Bey skulle komme. Dette var sikkert en stor glede for de som ennå ikke hadde kommet seg inn i arenaen ennå. For oss som satt inne og ventet, hadde de laget til noen reklame-show, som kom på skjermene av og til mens vi ventet.

Plutselig, etter rundt en times venting, kom superstjernen på scenen! Og du kan tro det ble liv da hun startet med «Run The World»! Sykt!

Hele konserten var helt… ubeskrivelig bra! Både jeg og Oda gråt hver vår gang under konserten, fordi den var så fantastisk bra! Showet, sangene, sammensetningen, innlevelsen og bildene på skjermen under skiftene hennes… Herregud så bra det var! Og prestasjonen hennes live stod virkelig til forventningene! Det går så og si ikke an å høre forskjellen fra CD til live, men nei – det var ikke noe playback, her i gården!

Åååh! Konserten var bare helt magisk! Og vi reiste hjem som to overlykkelige unger! Alt var verdt det! Også det av vi slet som faen for å komme oss hjem fra Fornebu. Transport var visst det siste de hadde tenkt på. Så der stod vi da… flere hundre personer som ville komme seg med bussen hjem. Heldigvis kom vi oss hjem på den siste bussen, og kom oss hjem til hotellet rundt 01-tiden.

Etter ca. 2 timer søvn, altså klokken 04.00, bar det rett opp for å pakke og ordne seg til å reise hjemover. Og litt over klokken 05, satt vi på taxien på vei til Oslo S og flytoget. Utrolig kjedelig at langhelga vår plutselig var over, og at skole og fremføring ventet meg da jeg kom tilbake til Trondheim. Oda reiste derimot hjem til Ålesund, hvor hun heldigvis hadde fri og kunne sove ut nattesøvnen.