Ny bil!

På julaften i fjor, var jeg så heldig at jeg fikk bilen til Mamma og Pappa i gave. En bil som vi har hatt siden den var ny i 1996, og som har vært kjempegod i alle år. Men en 17 år gammel bil, begynner etterhvert å vise seg som gammel. Og selv om jeg ikke har skrevet om det på bloggen tidligere, så har bilen måttet inn til verksted ett par ganger for å bytte ut litt gamle og slitte deler, det siste året. Men samme dag som jeg kom hjem fra Riga, stoppet den helt opp og takket for seg. Jeg, Sara og Linn-Kristin var på vei til verkstedet da den plutselig døde. Vi visste det var noe gale, men ikke hva. Men ja… verkstedet kom vi aldri til. Reddningen ble da å ringe NAF, og kontakte verkstedet for å finne ut hva som feilet den. Det viste seg da at det var toppakkningen som hadde røket. Og etter litt tenking, fant vi ut at det å koste på den 17 år gamle bilen rundt 15000 kroner i reparasjon, ville bli et dårlig valg.IMG_4057
Etter litt om og men, noen telefoner, og noen dager senere, prøvekjørte jeg en ny bruktbil. En golf fra 2003! Og nesten før jeg visste ord av det, skrev jeg under på kontrakt som ny eier på bilen. Da hadde Pappa nemlig bestemt seg for å kjøpe golfen til meg!!! Syykt! Jeg har nesten ikke ord, annet enn at jeg vet at har verdens beste foreldre!♥bilde-2
Se på den fine bilen min, da dere! Looove it!
-Elise

Legg igjen en kommentar

