Årets første skitur

Palmesøndagen i går var sååå fin. Først ble jeg vekt til lyden av Mamma som ropte om at frokosten var klar. Og med spisebordet fullt dekket på med egg, oster, og kjøttpålegg, fikk vi inntatt en kjempegod frokost, før vi begynte å forberede oss for en tur på fjellet. Så med kroppen påkledd med ullklær, niste og sjokolade pakket i sekken, bilen full av skiutstyr – kjørte vi avgårde opp på fjellet for årets første skitur!IMG_0865 2IMG_0868IMG_0877
Før alle møttes på hytta til tante Johanne og onkel Erlend, valgte vi å gå litt forskjellige turer. Noen gikk toppturer, mens andre valgte å gå i løypene. Jeg, Andreas og Mamma var noen av de som valgte å gå en tur rundt i løypene, men snudde etter en stund da Andreas falt stygt i en av bakkene. Da gikk turen i retning hytta.

Til tross for at jeg hadde flere lag med ull og tykke plagg på kroppen, frøs jeg så og si hele tiden mens jeg var oppe på hytta. Derfor ble tiden min på hytta for det meste brukt fremfor peisen inne, hvor jeg prøvde å få i meg varmen. Resten av slekta lekte seg i snøen, grilla og satt ute i sola og koste seg til sola omtrent gikk ned. Og plutselig var det på tide å ta skiene fatt igjen, og reise hjemover igjen.IMG_0892IMG_0893IMG_0894IMG_0907IMG_0910
Håper alle hadde en like fin palmesøndag, som vi hadde!
-Elise

Legg igjen en kommentar

