En rimelig toillat dag

Klokken var ikke mer enn halv åtte i går tidlig, da alarmen på mobilen min ringte. var det på tide å stå opp – på en lørdag. «Herregud» var tanken min, da jeg kravlet meg ut av sengen. Men da skulle jeg til byen – grunnet to ting. For det første skulle Oda komme! Og for det andre så var det «Toilldag» i Trondheim. En dag der alle butikkene i hele midtbyen har tilbud, med helt «toillate» priser, som man sier her i trøndelag. Men at Toilldag var en sååå stor dag for trønderne – ante jeg ikke.

Midtbyen var full av gale, shoppingglade mennesker, inkludert meg. Butikkene hadde faktisk helt sinnssyke lave priser, så folk stod jo i kjempelange køer utenfor butikkene før åpningstid. Bare dét syntes jeg var helt sykt. Men alt tok virkelig «kaka» da jeg innså at det var helt vanlig at folk kjøpte kofferter på Toilldag’er, fordi de shopper så sykt mye! Så der gikk faktisk (utrolig mange) folk rundt med kofferter i butikkene, og handlet i gale mengder! Haha.

Oda, kom fra toget etter en liten stund. Og etter litt forvirringer over telefon om hvor i alle dager hun befant seg, og hvor hun skulle gå, fant vi endelig frem til hverandre. Og gud så godt det var å se henne igjen! Vi hadde ikke sett hverandre siden begynnelsen av desember, så det å kunne få tilbringe dagen med henne var helt herlig!DSC_0453DSC_0457DSC_0463DSC_0468DSC_0498
Etter en kjempefin dag i byen, ble det bare en rask tur hjem for å skifte og ordne oss, før vi senere reiste ut igjen. Da var det sammen med en gjeng med flere gode venner og god drikke, som resulterte i en helt super kveld! Håper alle hadde en like fin lørdag!

-Elise

Legg igjen en kommentar

