Siste dagen i Dubai

Lørdag 23. februar.
IMG_0719IMG_0723IMG_0726
Da var det plutselig lørdag, og dessverre den aller siste dagen vår her i Dubai. Sol, varme og herlige dager har vi hatt hver eneste dag her nede, og dagen i dag var intet unntak! Men i forhold til de andre dagene, ble det en litt mer avslappet dag i dag da. Vi sov helt til klokken ti, før det ble klart for den aller siste (og veldig gode) hotellfrokosten. Deretter bar det rett ut i solen, for å få de siste solstrålene på kroppen.

Ikke mindre enn fire timer lå jeg og sov ute på solsenga, før jeg fant ut på at det var på tide å komme seg opp. Da var jeg nesten blitt solbrent! Men etter ørten lag med after-sun og aloe vera utover kvelden, klarte jeg heldigvis å redde huden min.

Den neste timen hadde jeg og Mamma bestilt oss time til massasje – igjen. Og etter litt misforståelser mellom meg og Mamma, på hvilket spa vi faktisk skulle på, løp vi litt rundt mellom de forskjellige spa’ene, hver for oss uten mobil, før vi endelig fant hverandre og fikk slappet av med fotmassasje og nakke- og skuldermassaje. Deilig!IMG_0825IMG_0827IMG_0832IMG_0837
Senere på kvelden reiste vi inn til gamlebyen. Først tok vi oss inn på en restaurat, hvor vi fikk slappet av litt ved havna, før vi hastet oss avgårde videre til «The Gould Souk». «The Gold Souk» er et gammelt område med hele 400 gullsmeder! Her skulle vi først og fremst bare se oss rundt, men både jeg og Andreas hadde litt lyst til å se om vi fant noe vi kunne kjøpe med oss. Og på bildet under kan du se resultatet:IMG_0843
Andreas fikk et kjempefint gullsmykke, mens jeg fikk en helt fantastisk nyyydelig ring fra Mamma og Pappa til bursdagsgave! Hvis ikke vi har verdens beste foreldre, så vet ikke jeg altså!♥ Skal vise dere bedre bilder av ringen en annen gang. Mannen på bildet er forresten gullsmeden.

Rett etter gullkjøpet, ble det å haste oss avgårde i en taxi tilbake til hotellet igjen. Og da var det (dessverre) pakking og deretter reising som stod for tur. Denne uken har gått så utrolig fort! Så altfor fort! Men den har virkelig vært fantastisk! Ikke bare har alle fire vært samlet for første gang siden desember, men vi har opplevd så utrolig mye gøy, og kost oss masse! Det eneste som kanskje var litt dumt med turen, var at Andreas ble ekstremt solbrent allerede den andre dagen her, etter at han fjusket litt med solkremen. Men ellers har vi bare hatt det strålende! Og for å si det sånn; jeg skal tilbake til Dubai!

-Elise

One thought on “Siste dagen i Dubai

Legg igjen en kommentar

