Kalde, kalde Trondheim

DSC_0446_!DSC_0447_1Hvis jeg skal skrive ned ett stikkord som skal beskrive dagen i dag, så må det bli; iskaldt! I hele dag har temperaturen ligget på -13 grader, og jeg har ikke gjort annet enn å fryse i hele dag. På skolen satt jeg og hadde gåsehud over hele meg – hele tiden, og på ett av klasserommene viste det seg faktisk å bare være 16 grader inne. Herregud! Og i følge klassevenninnene mine, så er visst dette bare begynnelsen på hvor kaldt det bruker å være her oppe i Trondheim! Greit nok at jeg også har vært ute en kald vinternatt før, men når -20 er en vanlig hverdags-temperatur her, så skal jeg ikke skjule at jeg gruer meg til resten av vinteren her! Og hvis det isåfall skal ligge på -20 grader her i år også, må jeg nok reise å kjøpe med en tykk dunjakke, fortere enn fy! Den svarte parkasen på bildene, holdt meg varm hele vinteren i Ålesund i fjor, men her oppe strekker den visst ikke like godt til.

Bortsett fra å sitte innpakket i tykke klær, tøfler, pledd, dyne og varmeflaske, har jeg ikke gjort stort annet enn å trene i dag. Og i dag var det armene som virkelig kjørt seg, (i tillegg til de andre, vanlige øvelsene såklart) på treningssenteret. Deilig! Skal nok ta meg noen minutter med rockeringen også, før jeg skal ta til vett og legge meg.

-Elise

Legg igjen en kommentar

