Dagen i dag

Hei og god kveld, alle! Nå sitter og slapper av i sengen, etter en slitsom, men gøy dag. Jeg kan jo starte med å fortelle litt om skoledagen, hvor vi i dag hadde fagdag i service og profesjonalitet, sammen med VG1 og VG2. Med de ble vi delt opp i tre grupper, hvor to av dem skulle lage hver sin smoothie-café, mens den siste var med i juryen, som skulle bestemme hvem av gruppene som skulle vinne. Dette var altså en konkurranse i å være best i service og det å oppføre seg proff blant kunder.

Jeg var med på gruppe 1, som skulle lage den ene caféen. Vi fikk utdelt et klasserom, og skulle finne på navn, ordne til bord, pynte, lage menyer, lage smoothie, og gjøre oss klare til å ta imot gjester.Litt kluss ble det jo selvfølgelig. Den ene blenderen vår knuste, noen (hjemmelagde) miffins ble ødelagt, og noen småting gikk skeis. Likevel prøvde vi så godt vi kunne å gjøre det beste ut av det. Og etter noen smarte påfunn, pynting, datateknikk og oppkutting av frukt, var vi klare til å ta imot gjestene våre! Ting gikk veldig bra for seg (stort sett), og det endte faktisk opp med at gruppen jeg var på vant! Så diplom og en sjokolade, var det vi fikk, før det ble opprydding og gym rett etterpå.

Etter gymmen, var jeg heeelt utslitt av dagen. Jeg hadde nesten ikke fått spist noen ting i løpet av dagen, og blodsukkeret mitt var så lavt at skjelvingene begynte å komme frem. Derfor ble noen raske karbohydrater inntatt, før det ble middag og en god del avslapping, før jeg tok turen til treningssenteret for dagens andre treningsøkt. Deilig!

Håper dere også har hatt en fin dag!
-Elise

Legg igjen en kommentar

