Reisen hjem

Hei! Da sitter jeg godt plantet i den blå og myke godstolen, hjemme i Romsdalen, etter en dag med mange timer bak rattet. Og følelsen av å endelig komme hjem etter to måneder på den lille hybelen i Trondheim, er helt fantastisk! Bare det å se igjen bygda, huset og familien, gjorde at jeg måtte smile fra øre til øre!

Turen nedover startet allerede før klokken var passert 08.00 i dag tidlig, og turen gikk veldig fint. Det var sol og finvær langs hele veien (Krifast), men enkelte steder var det både rim og tåke langs veien. På disse stedene var det bare å slakke på gassen og ta det rolig, i og med at jeg kjørte på sommerdekk! Men selv om sommerdekkene var på, og vi måtte ta litt hensyn til været, klarte vi likevel å komme oss til Molde på 4 ½ time. Ellers så gikk tiden veldig fort i dag. Og grunnen til det var klassevenninnen min, Kristin, som satt på! Hun skulle også i samme retning som meg, så da bestemte vi oss bare for å kjøre sammen, noe som var veldig koselig!Det ble ett par stopp på turen. Ett for å ta bilder (de fire første), og ett for å fylle bensin. Ellers gikk turen smurt, og fergene klaffet så og si perfekt. På den siste ferga fikk jeg også med meg noe spennende. Da jeg satt i salongen og ventet på Kristin, svømte det plutselig fem-seks niser forbi – rett ved siden av vinduene jeg satt ved! Dessverre rakk jeg ikke å ta bilder av de, da jeg bare satt der i sjokk og lurte på om det var delfiner som plutselig hadde forvillet seg inn i Moldefjorden! Haha.

Bortsett fra å kjøre bil, sitte på ferger og se niser, har jeg vært en tur på graven til Best, i tillegg til at jeg har vært på et koselig besøk hos Farmor i dag! Jeg tror faktisk ikke jeg har sett henne siden mai, siden hun var på tur forrige gang jeg skulle på besøk til henne. Så derfor ble Farmor førsteprioritert i dag! Ellers har jeg jo som sagt kommet meg hjem til Mamma, Pappa og Andreas, noe som også var veldig koselig!

At dette kommer til å bli en fantastisk fin helg, har jeg virkelig ingen tvil om!
-Elise

2 thoughts on “Reisen hjem

Legg igjen en kommentar

