Lukket avdeling på St. Olavs Hospital

Det har ikke gått mer enn tre dager siden jeg oppdaterte bloggen sist, men likevel har jeg fått opplevd nye ting jeg verken kan sette ord eller følelser på. Her må jeg bare rekke pekefingeren mot mandagen, da jeg var på St. Olavs Hospital sammen med klassen min. Der skulle vi få komme inn på en lukket avdeling, hvor vi skulle få se på organer. Organer! De som kjenner meg vet at det å snakke om dette, er nok til at jeg blir dårlig. Og for å sette det litt på spissen; jeg har aldri klart å se en hel episode av Grey’s Anatomy! Turen til St. Olavs Hospital såg jeg derfor ikke på som positiv. Hvordan ville jeg reagere når jeg skulle se dette? Ville jeg spy, besvime eller ville jeg ta det greit?Nyre, milt, lever, livmor, foster, lunge, tarm, hjerte, hjerne, tverrsnitt av hode, tverrsnitt av føtter, tverrsnitt av mage – alt mulig så vi! Bare å skrive det ned her, svart på hvitt, om hva jeg faktisk har sett med mine egne øyne, skremmer meg litt. Likevel gikk «ekspedisjonen» av organene greit for seg, ettersom at alle organene såg så uekte ut. Dette fordi organene var helt grå i fargen, etter alle behandlingen de har gjennomgått for ikke å mygle.

Likevel er det sykt – jeg har holdt en hjerne!

Ellers var det jo faktisk en positiv opplevelse, eller hva jeg skal si. Det var jo ikke akkurat delikat, men det var veldig jo spennende å se hva som faktisk er inne i oss.
-Elise

Legg igjen en kommentar

