Gjorde nok et bra førsteinntrykk i gymmen, ja

I et ellers så kjedelig hybelliv, var planene for dagen faktisk klare og avtalt! Jeg og Linn Kristin skulle ta oss en koselig bytur rett etter skolen, før vi senere skulle ta turen til senteret i Malvik for noen innkjøp der også. Jeg skulle bare bli ferdig med mine syv timer på skolen, så skulle jeg hjem for å dusje, spise og deretter ta toget innover sammen med henne. Men ja. Dette var planen.

I dag skulle jeg jo på min første gymtime på den nye skolen, og jeg må bare få starte med; nei, jeg skulket ikke! Det hele startet fem-ti minutter før gymtimen begynte. Da fikk jeg plutselig ekstremt med mageknip. Men som andre ganger det bruker å skje, så går det over etter bare noen minutter. Så gymmen skulle jeg selvfølgelig være med på!

Vi hadde ikke kommet lengre enn fem minutter inn i oppvarmingen, og jeg ble dårligere og dårligere. Men det var da jeg holdt på å besvime midt på gulvet, jeg måtte takke for meg. Jeg tok med meg drikkeflaska og løp ut av hallen for å få luft og for å få i meg væske. Men det gikk ikke lang tid før jeg måtte løpe og finne en do. Jeg var kvalm, jeg hadde uutholdelige magesmerter, jeg begynte å kaldsvette og skjelve. «Hva i helvete er det som skjer», tenkte jeg. Men for å gjøre en lang historie kort, det ble ingen gymtime for min del, og bytur ble det heller ikke noe av. Derimot ble det cola og potetgull (som skal være godt for magen) på sengekanten på hybelen.

-Elise

Legg igjen en kommentar

