Endelig tilgang til sosiale medier

Etter fem ekstremt lange dager uten tilgang til det «sosiale liv» over web eller TV, har endelig mine «bønner» blitt hørt, og jeg har fått tilgang til internett igjen! TV har jeg enda ikke fått, men så til helgen får jeg nok det også. Uansett. Her kommer ett innlegg fra mandag den 20. august:

Hei! Da har jeg akkurat våknet og kommet meg opp av sengen til ett nytt liv, her i Trondheim. Jeg kom hit i går kveld, etter fem-seks timer i en fullastet bil. Og turen oppover gikk egentlig over all forventning, hvis du ser bort ifra at jeg ikke kom med på den ferga jeg hadde planlagt, på grunn av for lang kø! Og da var det bare å smøre seg med tålmodighet, og si hei til 60 minutters venting på fergekaia.

Jeg kjørte jo alene, så det var jo ganske spennende å se om jeg fant frem til hybelen min, eller ikke. Alt gikk fint oppover, men da jeg måtte lete etter det rette gatenavnet surret jeg en del, og fikk tilslutt hjelp av Mamma som satte seg på Gule Sider, og som guidet meg frem til målet. Så etter god hjelp, var jeg fremme ved mitt nye hjem for det kommende året.

I fjor bodde jeg jo alene på hybel, men denne gangen skal jeg bo sammen med to andre jenter! Vi skal dele inngang, bad og kjøkken, mens vi har ett rom hver. Ingen av oss kjenner hverandre fra før av, så det var veldig spennende å møte hverandre i går kveld. Heldigvis er førsteinntrykket bra, så det skal nok forhåpentligvis bli ett kjekt år!

Ellers så skal jeg på skolen om knappe to timer, noe jeg er ekstremt nervøs for! Hvem skal jeg gå i klasse med, er de greie, er lærerne greie, hvordan er miljøet – er bare noen av spørsmålene jeg setter meg. Men jeg kan ikke annet enn å bare krysse fingrene og håpe på det beste!

-Elise

Legg igjen en kommentar

