I møte med elefanter, apekatter og mitt verste mareritt!

Hei igjen! Etter besøket med Big Buddha (som du kan lese i innlegget nedenfor), reiste vi videre rundt i Phuket. Neste stopp var ved en elefant-camp. Her gikk det an å møte elefanter på nært hold, hvor man kunne mate dem, klappe dem, og til og med ri på dem, om man ville det! Jeg har alltid syns det har virket veldig spennende å kunne prøve å sitte på ryggen deres, men har aldri hatt sjanse til det – før i dag.Jeg og Andreas bestemte oss for at oss ville prøve å ri en elefant. Mamma og Pappa derimot ville holde seg på trygg grunn, og ville heller stå for fotografering og filming. Så da vi begge var kommet opp på den åtte år gamle elefanten, Jumbo, reiste vi bortover veien og inn mot jungelen.Selvfølgelig hadde vi med oss en som kjente elefanten. Ikke bare passet han på oss, i tillegg til at han kunne snakke med elefanten, men han guidet og pekte litt her og der på forskjellige ting. Helt greit etter min mening, helt til han pekte mot ett tre rett ved siden av oss. Der hang det en edderkopp på størrelse med en handball, tre meter bortenfor oss!!!! Fy faen! De som kjenner meg vet at jeg er livredd de «små» edderkoppene vi har i Norge, så dere kan jo tenke dere situasjonen i dag. Jeg hylte av skrekk og kjente tårene presse på i øynene. Og følelsen av å ikke kunne løpe for livet, fordi du satt på toppen av en elefantrygg… Fryktelig! Og det var ikke bare én edderkopp vi så på den 30. minutters lange rideturen. Nei da – cirka 5 stk!!! Men bortsett fra edderkoppene, var elefantridningen en veldig spennende og gøy opplevelse!Jeg fikk også prøve å sitte fremme på nakken/hodet hans, noe som var utrolig spennende!Etter elefantturen var over, kjørte vi videre mot «Monkey Show». Der var det opplærte apekatter (Pig Tailed Macaque) som både syklet, svømte, danset, og gjorde forskjellige triks. Her fikk jeg også møte apene på nært hold, noe jeg selvfølgelig synes var gøy!-Elise

Legg igjen en kommentar

