Big Buddha

Hei! Som jeg nevnte i det forrige innlegget mitt, så skulle vi opp grytidlig i dag og se på Big Buddha. Det sier vel seg selv hva det er, men hvis du ikke vet det så er det i hvert fall en stor Buddha-statue som er bygd opppå ett «fjell», her i Phuket. Eller, det var jo mange flere statuer enn bare én, men Big Buddha er i hovedsak den største Buddha’en, som jeg har fotografert på de fire øverste bildene mine i dette innlegget.

Ellers så ser dere sikkert de spesielle klærne til meg og Mamma? Vi ble nemlig påkledd både i forkle og skjørt ved inngangen, trolig fordi at knær/kort shorts og skuldre ikke skal synes. Greit, jeg respekterer for all del det – men hjelpe meg så varmt det ble! For det å bli innpakket i mye klær på en ca. 35-40 graders dag… Tja, jeg kan ikke si annet enn at det var syykt varmt! Men ellers så var det jo veldig gøy å se Buddha, munkene, de forskjellige statuene og området rundt! 🙂
-Elise

Legg igjen en kommentar

