Prøvde fiskelykken

Det ble en litt tidligere morgen enn hva jeg vanligvis er vant med, i dag. I dag skulle jeg nemlig starte dagens planer på tannlegekontoret, for min årlige sjekk. Og tankene som «har jeg vært flink nok til å pusse tennene?» og «har jeg slurvet med noe?», var der i år også. Men etter noen spente minutter, fikk jeg endelig beskjeden om at jeg hadde «null hull», og kunne med det reise lykkelig hjemover igjen! 🙂

Ellers hadde vi en ganske så solfylt formiddag/ettermiddag i dag. Noen skyer og litt vind hadde vi, men det gikk fint. For med det reiste både jeg, Kim Are, Mette og Julie avgårde ut på sjøen. På en liten jolle av en båt, med én fiskestang, to fiskesnører og en elendig båtmotor, reiste vi ut for å prøve fiskelykken.Jeg var så heldig å fikk (en liten) fisk, ganske fort! En liten torsk hadde satt seg på kroken min, uten at jeg hadde lagt merke til det! Så da vi skulle dra opp snøret for å reise litt lenger ut mot havet, var det plutselig en fisk som hang fast i kroken! Glad og stolt ble jeg, men heldig for den så var den så liten at vi bare kastet den uti igjen. Men først måtte jeg ha ett bilde av fangsten min 🙂Julie fikk også fisk på fiskestanga – en liten makrell! Men hun såvidt hadde snøret den over havoverflaten, klarte den å komme seg løs. Heldig for den, men kjedelig for oss, som reiste hjem igjen uten en eneste fisk. Men en koselig tur var det da!Dette var som sagt tidligere i dag. Nå har det derimot blitt kveld, og tante Jorunn og Mamma står og disker opp middag til oss. Julie har derimot reist hjemover igjen. For i morgen skal hun nemlig feire bursdagen, for da blir hun 18 år!
-Elise

Legg igjen en kommentar

