Jeg må flytte

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg er skuffet, litt sint og egentlig litt lei meg. På lørdagen den 23. juni, da jeg var i Trondheim på korpstur, fikk jeg plutselig en telefon fra en god venninne av meg, som jeg har gått i klassen med, at vi hadde fått ett brev om at fylkesutdanningssjefen i Møre og Romsdal har bestemt seg for at VG3 hudpleier i Ålesund ikke skal bli satt opp til høsten likevel! Grunnlaget for at den avgjørelsen ble tatt var fordi at det var for få søkere til den linjen. Eneste muligheten vi da hadde for å utdanne oss ferdig til hudpleiere var hvis vi ville flytte til en annen skole, noe som vil si at vi da måttet ha flyttet til et annet fylke.

Jeg skal ikke legge skjul på at det kom noen dråper nedover kinnet mitt av sinne og fortvilelse da jeg fikk høre dette. Jeg har hele tiden visst at det bare var fem stk som hadde søkt på hudpleielinjen (VG3) til høsten, og vi var alle veldig bekymret for at det ikke skulle bli klasse til høsten. Derimot så sa lærerne våre på skolen at det uansett kom til å bli klasse, fordi vi hadde rett på å få utdanningen vår. Derfor hadde vi ingen grunn til å bekymre oss. Dette sa de hele tiden, noe de tydeligvis aldri skulle ha sagt!

Så på grunn av alt det som ble sagt iløpet av det skoleåret som nå har gått, så valgte jeg da å beholde hybelen min i Ålesund, dekorere mer på hybelen, fylle opp fryseren, og ikke minst – jeg sa aldri «hade» til noen! Alt jeg sa var «ser deg til høsten igjen». Men på grunn av det brevet jeg fikk må jeg nå flytte. Flytte fra fine Ålesund, fra vennene mine, og ikke minst familien min!

Jeg har lurt veldig på hva jeg skal gjøre fremover, men jeg har nå bestemt meg for å faktisk flytte til Trondheim, for å fullføre utdanningen min som hudpleier på Malvik vgs. Jeg kan ikke akkurat si at jeg føler meg så veldig klar for å flytte så langt bort, men jeg har vel egentlig ikke noe annet valg hvis jeg vil bli hudpleier.

For tiden går dagene mine altså til å skrive e-poster, sitte i telefoner, og planlegge flyttingen nordover. Jeg har enda ikke funnet meg ett sted å bo i Trondheim, men oppsigelsen på den koselige hybelen min i Ålesund er allerede levert, og en ny leietaker er allerede bestemt, så ting går veldig fort her!

-Elise

2 thoughts on “Jeg må flytte

  1. Seriøst!! Uff, utrolig trist å flytte fra Ålesund til Trondheim, og få beskjed om nokke sånt sånn plutselig! E vel eneste håpet du he om du vil bli hudpleier, så skjønner godt valget du tar. Dumt av læreren å si at dokke kjem til å bli en klasse uansett så dokke trur på det.. Håpe du finn dej et sted å bo der og at alt går bra!

    • Tusen takk for det, Kiyasa! Ja, i eså lei me, og he egentlig ikkje nåkkå lyst til flytte, og grua me egentlig veldig til å reise oppover. I tillegg så slit i veldig ma å finne me hybel/leilighet! I he prøvd å leite på google og på finn, men ingen svara me. Også he i prøvd å sette ut annonse i Adressavisa, men det he ikkje hjolpe de heller… Så no ser i ganske mørkt på heile greia, men håpe selvfølgelig at alt ordna se!

Legg igjen en kommentar

