Gratulerer med dagen, Norge

Da var årets 17. mai-feiring over for denne gang, og dagen har jeg feiret slik som jeg tradisjonelt bruker å gjøre. Jeg startet dagen med å kle på meg skjorte, slips og resten av korpsuniformen min, og tok med meg euphoniumen ut i bilen og reiste utover til to forskjellige bygder for å marsjere og spille i togene der. Mange mennesker, både store og små, hadde møtt opp i festklærne sine og med norske flagg i hendene, for å være med å feire Norges nasjonaldag. I denne perioden ventet også de fleste av oss (dessverre) på at det skulle begynne å regne ned fra de grå skyene som hang over oss, men heldigvis holdt været seg fint frem til vi var ferdig med å gå i togene.

Da vi var ferdig å marsje rundt om i bygdene, reiste jeg hjem for å skifte. Skifte fra korpsuniformen min til den fine romsdalsbunaden min. Og da bunaden og alt sølvet var kommet på, var det tid for å reise ut til kulturhuset for å fortsette feiringen med kaker, brus, is og ikke minst underholdning der!

Ellers har jeg og Mamma også vært på besøk hos tante Tordis og onkel Geir med familie og Farmor i dag, noe som også var koselig.

Håper alle sammen har hatt en kjempefin 17. mai-feiring!
-Elise

One thought on “Gratulerer med dagen, Norge

Legg igjen en kommentar

