Eksamenstrekk

Nå har jeg akkurat laget meg fiskegrateng til middag, og skal snart sette meg ned fremfor TVen og kose meg med den. Jeg føler jeg trenger det, etter en skoledag som denne. For i dag har jeg for det første kommet opp i norsk, i skriftlig eksamen. Jeg ble ikke akkurat så lei meg for at jeg kom opp, fordi jeg synes at norsk er et greit fag å komme opp til i skriftelig. Så mens noen satt og nærmest skalv av redsel da klokken slo 09.00, satt jeg helt rolig og avslappet da resultatet kom. Jeg hadde ventet å komme opp i skriftlig eksamen, og krysset fingrene for at det i så fall skulle bli norsk, og ikke engelsk. Og heldigvis gikk det min vei 🙂

 

Ellers har også Pål Eikrem holdt et foredrag på skolen vår i dag. Han lider av en veldig alvorlig sykdom som heter ALS, Amyotrophic Lateral Sclerosis, som er en uhelbredelig nervesykdom. Han fortalte oss da om hans opplevelser og hvordan sykdommen har snudd både livet hans og hans familie på hodet.

Foredraget var veldig bra, veldig sterkt, og flere ganger begynte tårene mine å trille. Og hele historien hans fikk meg til å tenke over hvor heldig de fleste av oss faktisk er. Det er nemlig ingen selvfølge at vi lever så godt som vi gjør. At vi kan gå, snakke, kjøre bil, klemme hverandre, eller hoppe i fallskjerm om vi ønsker det. Og av og til er det litt viktig at vi faktisk tenker over dette.

«Live like today was your last day».

 

Kom du opp i skriftlig eksamen i dag?
-Elise

One thought on “Eksamenstrekk

Legg igjen en kommentar

